Gebouw

Kindcentrum TOON

In september 2020 hebben wij ons nieuwe gebouw aan de Symfoniestraat in gebruik genomen. Een spiksplinternieuw gebouw vol mogelijkheden, om onze kinderopvang, onderwijs en activiteiten optimaal vorm te geven. Intensieve samenwerking binnen het Kindcentrum staat tussen de diverse partners voorop. Dit alles met als doel de optimale ontwikkel- en leeromgeving te creëren voor kinderen van 0 tot en met 12 jaar.

Wat zie je in het gebouw?

  • We hebben een volledig nieuwe inrichting. De inrichting is flexibel, licht en modern.
  • Een modern ingerichte speelplaats waar de kinderen op verschillende manieren worden uitgedaagd tot spel en motorische activiteiten.
  • We werken met het onderwijs in clusters op leerpleinen. We werken met een klassenjaarsysteem. Iedere groep heeft een eigen leerkracht. Regelmatig werken we samen met andere groepen.
  • Iedere dag verwelkomen we kinderen tussen 0 en 4 jaar oud in onze peutergroepen en ons kinderdagverblijf.
  • Vijf dagen in de week bieden we buitenschoolse opvang aan/naschoolse activiteiten voor 4 t/m 12-jarigen.
  • In ons Kindcentrum worden regelmatig activiteiten door Bindkracht10 aangeboden, zoals de Huiskamer.
  • Ons Kindcentrum ligt naast wijkcentrum de Schalmei. We zijn onze samenwerking aan het intensiveren.
  • Naast het Kindcentrum wordt nu een prachtige natuurspeeltuin aangelegd. 

Het onderwijs

Leren en werken binnen clusters met leerpleinen. D.m.v. het werken in clusters met leerpleinen kunnen we ons onderwijs beter op maat aanbieden. Kinderen verschillen in de manier waarop ze leren. De een heeft veel aan de uitleg die de leerkracht geeft en de ander zoekt dingen graag zelf uit. Het ene kind werkt graag alleen en het andere werkt graag samen. Het flexibel omgaan met ruimte helpt ons om beter tegemoet te komen aan deze verschillende behoeften. Vanuit instructies die gegeven worden binnen het cluster kunnen kinderen werken op de leerpleinen. Wanneer het ene kind al iets begrijpt en het andere nog niet kan het kind dat iets al begrijpt op het leerplein verder werken aan opdrachten. D.m.v. het inzetten van ICT kunnen opdrachten uitgevoerd worden die op niveau van het kind zijn en kunnen kinderen in hun eigen tempo werken.